9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best

 

Pengedar Shaklee


Shaklee telah berada di dunia sejak tahun 1956 dan merupakan syarikat yang stabil dan bertahan lama. 

Shaklee merupakan satu bisnes yang kalis kemelesetan ekonomi , shaklee dapat bertahan walaupun ketika kegawatan ekonomi.

Shaklee sebagai industri berasaskan kesihatan,shaklee dapat memberikan peluang ekonomi serta manfaat kesihatan yang lebih baik. Saya memilih bisness shaklee kerana Community bisness shaklee ni sangat lah best.
 
9 Sebab Komuniti Bisness Shaklee Sangat Best


1) Support team yang ohsem

Dapat support team yang sangat ohsem , sentiasa memberi kata semangat , bantu membantu dan menasihati jika tersilap langkah . 

Support team sangat penting dalam Bisnes Shaklee ini memandangkan ia tentang kesihatan,banyak yang perlu tahu dan pelajari. 

2) Membina ukhuwah

Yang paling best ialah how we enjoy doing this business. Ukhwah yang terbina bukan atas dasar ‘bisnes’ tapi banyak perkara yang menyatukan hati. 

Walaupun belum semua lagi yang sudah berjaya menaiki tangga dalam bisnes ni, tapi dalam komuniti bisnes shaklee pembinaan persaudaraan atau ukhwah, bukan dengan bersaing membabi buta.

3) Fleksibel

Bisnes Shaklee adalah sangat fleksibel. Selain daripada menghadiri kelas atau seminar anjuran upline, Shaklee sendiri menawarkan kelas untuk SID. 

Dalam kelas ni, pakar nutrisi akan berkongsi tentang topik kesihatan, ada juga kelas di mana management berkongsi tentang strategi bisnes Shaklee. 

Ini baru kelas offline. Ada juga inisiatif dari upline yang buat kelas secara online. Ya, dimana mereka buat live sharing di Facebook. 

So, kita sebagai SID yang nak berjaya, kena rajin untuk attend kelas mereka ni tidak kiralah samada online atau offline. Percayalah dalam setiap kelas ilmu kita hadiri, pasti ada keberkatannya. Kita decide sendiri, macam mana kita nak buat bisnes ni.

4)Circle Orang - Orang Yang Positif

Dalam komuniti bisnes shaklee orang-orang saling menyokong dan membantu sama lain. Persaingan memang ada, tapi tidaklah sampai nak menjatuhkan.

Bila sama-sama buat sesuatu projek, lebih bersemangat untuk laksanakannya .Bila menyertai sesuatu projek kita dapat  belajar banyak ilmu, daripada upline kita, super super upline, sideline dan lain-lain.

5) Kelas Offline bersama doktor pakar dan professor dalam sains perubatan

Mendapat ilmu kesihtan dari doktor perubatan yang sebenar, sangat membantu kami dalam lebih memahami tentang kesihatan tubuh badan.

Umpamanya kelas bersama Dr Hafiz Sulaiman (doktor perubatan, specialized in allergy, histamin dan lain-lain), Dr Redza (seorang saintis tempatan yang mengamalkan nutraceuticals) dan beberapa doktor tempatan lagi. 

Supplemen yang boleh membantu bagi meningkatkan tahap kesihatan untuk sesuatu masalah kesihatan juga di bincangkan dalam kelas offline ini.

Memang berbaloi sangat, sebab kami boleh mendapat ilmu baru yang bukan boleh di cari dalam buku sembarangan.

Dengan ilmu mantap, barulah dapat yakinkan pelanggan untuk deal dengan kita walaupun bersepah orang lain jual Shaklee dengan pelbagai tawaran.


Pengedar Shaklee 9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best


6) Tak bersaing tapi saling membantu

Ini yang saya tengok  dalam komuniti Shaklee. Walaupun sama-sama menjual produk Shaklee tapi boleh berkawan, saling berkongsi idea dan ilmu. 

Ada yang suka berkongsi poster-poster, video dan gambar-gambar produk. Yang sangat menarik, adalah apabila setiap ahli dalam komuniti bisnes shaklee kami sentiasa memberi sokongan antara satu sama lain.

7) The Big 3C - Cash, Car and Convention

Cash yang macam kita sebut tadi adalah untung runcit dan juga bonus bulanan. 

Car pula adalah bonus yang Shaklee bagi ikut pada performance kita. Tapi Shaklee tak bagi kereta sebiji cuma bonus ni adalah tambahan dan usually SID akan guna untuk bayar bulanan kereta, or duit rumah. 

Some akan panggil sebagai duit pencen hari tua. Car bonus ni bonus extra on top of monthly bonus tau.

And then Convention pula ada trip percuma dari Shaklee. Ada dua regional and international. Korang tak perlu risau, segala trip point yang korang kumpul, kalau masih lagi tak dapat nak travel, Shaklee akan ganti dengan cash !

So korang boleh dapat like 3 jenis cash bonus haaaa dengan Shaklee !!

8) Pengisian rohani

Di dalam community bisnes shaklee ini ada saja pengisian ilmu agama yang dikongsikan dan diterapkan kepada kami untuk membantu kami lebih mendekatkan diri kepada Tuhan. Balik kepada fitrah. Dan kena faham analogi ini, yang mana apa pun yang terjadi segalanya daripada Allah.

9) Membantu orang dari segi kesihatan

Bila join bisnes shaklee dapat membantu lebih ramai orang terutama dari segi kesihatan. Sebelum kenal shaklee memang tak terfikir nak membantu tambah baik kesihatan orang. Dalam masa yang sama juga dapat menambah ilmu dan tips-tips kesihatan.


Itulah sebab-sebab saya suka dengan komuniti bisnes Shaklee ni.


Tunggu apa lagi? Sertai Kami Sebagai Pengedar Shaklee Sekarang!





Saya juga aktif di media sosial lain :


Facebook Page : JU SHAKLEE - SAFE.PROVEN


Instgram : @jumilah1988


#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023


Comments