Lambakan Vitamin di Pasaran : Mengapa saya lebih memilih vitamin shaklee ?


Vitamin shaklee


kalau kita survey kat pasaran, bersepah-sepah kan produk kesihatan & vitamin yang terdiri daripada produk tempatan mahupun luar negara. 

kita pun dah keliru nak pilih produk yang mana satu kan, hehee... saya amat memahami masalah yang anda sedang hadapi sebab saya dulu pun macam anda jugak tapi kini saya adalah seorang "shaklee lover".

Saya nak kongsi dengan anda semua KENAPA SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE bukan produk lain.

Pertama : Landmark Study (Kajian Unggul) Yang Membuktikan Keberkesanan

Apa itu Landmark Study? Ia adalah suatu kajian yang dijalankan oleh pihak ketiga iaitu sebuah team penyelidik daripada University of Berkeley, California dan diketuai oleh Dr. Gladys Block; seorang pakar epidemiologi. Kajian ini diterbitkan pada bulan Oktober 2007. 


Mereka mengkaji tentang tahap kesihatan pengamal supplement selepas 20 tahun. Ada 3 golongan yang dikaji dalam kajian ini:

  1. Tidak mengambil supplement langsung
  2. Pengamal Multivitamin sahaja
  3. 20 tahun lebih mengamalkan pelbagai vitamins Shaklee sahaja

Kajian ni sebenarnya suatu cubaan untuk menyelidik adakah penggunaan supplement dalam suatu tempoh yang sangat panjang itu sebenarnya memberi manfaat kepada pengamalnya?

Team Dr. Gladys Block melamar Shaklee untuk menjadi ”subjek” kajiannya ini. Sebab Shaklee je yang ada pengamal supplement sampai lebih 20 tahun ni. 

Untuk info, Dr. Forrest C. Shaklee menemukan multivitamin yang pertama di dunia pada tahun 1915. Jadi pengguna-pengguna Shaklee sesuai lah join kajian ni.

Hasil Landmark Study ni mendapati, tahap kesihatan mereka yang mengamalkan Shaklee selama lebih 20 tahun, adalah lebih sihat daripada mereka yang tidak amalkan sebarang supplement. 

Yang tidak amalkan sebarang supplement pula adalah lebih sihat daripada yang makan multivitamin jenama lain.

Ini bukti jelas lagi nyata bahawa Shaklee adalah jenama supplements terbaik dari segi keberkesanan dan tahap kesihatan yang ia berikan kepada pengamalnya. 

Percaya tak, bahawa Shaklee adalah satu-satunya jenama supplements yang menjalankan kajian seumpama ini untuk check keberkesanan produknya dalam tempoh yang sangat lama.

Ke-2 : Produk Shaklee Telah Diuji Selamat

Shaklee menjalankan ujian screening ke atas setiap bahan baharu ramuannya untuk mengesan lebih 350 jenis bendasing, pestisid dan bahan cemar yang berbahaya. 

Untuk ini juga, Shaklee menjalankan lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan tertinggi ramuan-ramuannya. 


Beratus ribu ujian kualiti ini menelan perbelanjaan lebih 250 juta dolar dari segi ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk.

Kalau beginilah komitmen Shaklee terhadap ramuan dan produknya, maka kita pun tak rasa was-was dengan ketulenan dan kualiti setiap supplements yang dikeluarkan oleh Shaklee. 

Nak amalkan hari-hari pun, rasa yakin dan selamat. Itu yang kita mau. Di samping keberkesanan yang kita rasai sendiri. Itu yang penting sekali kan!


Vitamin shaklee


Ke-3 : Shaklee Adalah Peneraju Syarikat Nutrisi Semulajadi di Amerika Syarikat

Ada banyak syarikat supplement yang mengakui mereka bagus dan berkualiti. Tapi tak banyak yang memiliki status supplement semulajadi dan organik. Banyak yang merupakan vitamin sintetik sahaja.

Sebenarnya, Shaklee merupakan perintis kepada penciptaan supplement yang semulajadi di dunia dan diciptakan oleh Dr. Forrest C. Shaklee. 

Vitamin pertama yang tercipta beliau ini ialah multivitamin “Vitalized Mineral” pada tahun 1915. Pada masa kini, ia dikenali sebagai ”Vita-Lize”.


Vitamin shaklee

Dr. Forrest C.Shaklee
Pengasas Shaklee

Set kurus shaklee

Vitamin pertama di dunia, kini dikenali sebagai VITA-LIZE

Dr. Shaklee merupakan pejuang dan pencipta alam semulajadi. 

Disebabkan kecintaannya dan kepercayaannya kepada khasiat alam semulajadi, maka terciptalah pelbagai supplements terbaik oleh Shaklee yang berstatus semulajadi dan ”beyond organic”.

Ke-4  : Telah 25 Tahun Berada Di Pasaran Malaysia dan 108 Tahun Di Dunia

Dipercayai sejak sebelum syarikat Shaklee ditubuhkan lagi kerana keberkesanannya menambahkan nilai kesihatan kepada pesakit-pesakit Dr. Forrest C. Shaklee pada zaman usianya.

Selepas 30 tahun ”Vitalized Mineral” membantu orang untuk sihat, barulah Dr. Shaklee menubuhkan syarikat Shaklee dan memperkenalkan pemasaran jenis rangkaian (network marketing). 

Dr. Shaklee mahukan pengguna baru Shaklee sentiasa mendapat panduan nasihat pemakanan daripada orang yang dah sedia pernah mengamalkan Shaklee dengan ilmu dan pengalaman sebenar.

Amalan inilah yang membuatkan jenama Shaklee terus bertahan dan tersebar dengan semakin meluasnya. Kini pengguna Shaklee telah tersebar ke seluruh dunia, dengan diturunkan dari generasi ke generasi.

Di Amerika Syarikat sendiri, terdapat pengguna Shaklee yang consume Shaklee selama lebih 30, 40, malah lebih 50 tahun pun ada! Dan tahap kesihatan mereka pada usia warga emas juga sangat mengagumkan. Bukan saja mereka rasa sihat, mereka juga nampak awet muda sangat!

Kalaulah sebegitu lamanya pengguna Shaklee mengamalkannya, pastilah ada keberkesanan dan kepercayaan yang telah mereka rasai. Orang takkan stay kat sesuatu jenama tu, melainkan diorang dah rasa best sangat dengan kesannya. Setuju tak?

Jenama yang dipercayai, akan sangat mudah bertahan. Tu yang sampai dah lebih 100 tahun kewujudannya tu.

Dan selama tempoh itulah, Shaklee sentiasa menggalakkan pilihan makanan yang sihat, pengambilan supplement dengan bijak dan senaman yang kerap. Semuanya perlu seimbang dan saling melengkapi.

Ke-5 : Keberkesanan Shaklee Yang Hebat

Dengan bersumberkan ramuan semulajadi dan organik, membuatkan Shaklee memberikan penyerapan nutrisi yang terbaik ke dalam tubuh pengamalnya. Penyerapan yang bagus akan memberikan kesan yang lebih bagus pula. 

Performance para atlit sukan dan Olimpik yang mengambil Shaklee pula sangat-sangat hebat; dengan jumlah 121 pingat emas, perak dan gangsa.

Percaya tak, para atlit Olimpik tidak takut untuk memilih Shaklee sebab mereka yakin ia jenama yang paling berkualiti, berkesan dan paling selamat buat mereka.

Bayangkan jika mereka salah pilih produk, pasti akan menjejaskan kesihatan dan performance atlit. Lagi bahaya, mereka boleh dikenakan tindakan jika didapati menyalahguna bahan kuat untuk mempengaruhi performance sukan mereka. 

Tapi kalau guna Shaklee, tak perlu risau apa-apa. Lagi mereka rasa bertambah sihat, bertenaga & perform dengan power masa Sukan Olimpik. 

Kalau dah ahli sukan Olimpik pun pilih Shaklee, maknanya ia supplements terbaiklah untuk kita orang biasa-biasa ni pun.


Set kurus shaklee


Ke-6 : Lebih 125 Journal Kajian Saintifik Yang Telah Diterbitkan oleh Shaklee

Shaklee merupakan syarikat yang sangat komited dengan penyelidikan dan pembangunan produknya. 

Mereka sentiasa menginovasi produknya agar seiring dengan keperluan manusia yang sentiasa berubah.

Kemajuan teknologi semakin hebat, tapi kenapa kesihatan manusia makin teruk? 

Kenapa sangat ramai orang yang alami penyakit kronik dan berbahaya? 

Penyakit, virus, bakteria dan masalah kesihatan pun pelbagai dan berevolusi saban tahun dan saban dekad, jadi tentulah bidang kesihatan pun perlu berinovasi. 

Segalanya untuk membantu meningkatkan tahap kesihatan manusia


Pengedar aktif shaklee


Ke-7 : Ada Sijil halal dan selamat

Produk Shaklee supplements telah diuji dan disahkan selamat untuk digunakan oleh badan-badan berkaitan. Produk-produk Shaklee supplements juga mempunyai sijil halal dari badan-badan yang diiktiraf di Malaysia dan di seluruh dunia.


Pengedar shaklee aktif



Cukup 7 sebab yang kuat kenapa saya memilih Vitamin Shaklee berbanding dengan jenama lain yang ada di pasaran .

Shaklee Memenangi Gold Award Dalam Kategori Supplement & Vitamin Reader’s Digest Malaysia Tahun 2021 ,2022 dan 2023

Shaklee telah memenangi Gold Award bagi kategori vitamins / health supplements untuk Trusted Brand Reader’s Digest. 3 tahun berturut-turut : 2021 , 2022 dan pada tahun ini .


Shaklee lover


Shaklee menang Gold untuk dua-dua kategori populariti & trusted by consumers.

Ada brand “A” yang hanya menang trusted tapi tak dipilih consumers Malaysia dari segi populariti.

Ada brand “B” yang hanya menang populariti tapi tak dipilih sebagai trusted brand di Malaysia..

Tapi Shaklee rangkul semua.

Bukan saja 1 tahun tapi 3 tahun berturut turut termasuk tahun ini .

Kalau produk yang efektif, pasti akan memberi trust.

Inilah bukti nyata bahawa Shaklee menjadi pilihan dan kepercayaan ramai rakyat Malaysia. Ia telah terbukti sebagai supplements terbaik Malaysia dengan anugerah Reader’s Digest ni.

Jadi, rugi sangat-sangat kalau kita tak nak cuba produk Shaklee ni. Shaklee telah diyakini berkualiti, diyakini dan selamat untuk semua golongan. 

Malahan, Shaklee sentiasa mematuhi peraturan Kementerian Kesihatan Malaysia dan memastikan setiap produknya compliant dengan undang-undang dari segi campuran ramuan, pengiklanan, harga dan lain-lain. 

Nak cuba produk Shaklee? Setiap orang ada keperluan yang berbeza-beza. Dan saya boleh bantu recommend apa yang sesuai mengikut keperluan anda.





Shaklee mempunyai rangkaian supplements yang sesuai untuk kesihatan seisi keluarga, iaitu daripada kanak-kanak, remaja, dewasa, warga emas, ibu hamil dan ibu menyusu. 

Selain supplements, Shaklee juga ada produk untuk dapatkan berat badan ideal, produk skincare Youth dan produk pembersihan rumah yang semuanya diperbuat dari bahan semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya.

Semuanya dah lengkap dalam Shaklee. Best kan!

Sekarang anda dah tahu kenapa Shaklee adalah SUPPLEMENTS TERBAIK di Malaysia.

Jadi inilah masa terbaik untuk anda cuba produk Shaklee. 

Jangan bertangguh lagi, jom cuba produk Shaklee yang merupakan SUPPLEMENTS TERBAIK di Malaysia sekarang. Mungkin inilah detik perubahan tahap kesihatan anda. 

Jom contact saya sekarang!


Pengedar shaklee seluruh malaysia



Jue menyediakan khidmat untuk COD Shaklee bagi di Wilayah Persekutuan Labuan atau anda boleh ‘self-collect‘ terus produk Shaklee daripada rumah saya (Pengedar Shaklee Labuan)

Untuk di luar kawasan ini, usah risau. Jue boleh pos terus ke alamat anda.


Saya juga aktif di media sosial lain :


Facebook Page : JU SHAKLEE - SAFE.PROVEN


Instgram : @jumilah1988



#NextlevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#pengedarshakleelabuan

#teamleadership 

#VivixShaklee

#ResVShaklee

#HeartStrongLiveLong

#ShakleeHeartSolutions

#ResVvix

#Powerofpolyphenols

#pengedaraktifshaklee







Comments