Wajib Detox Kalau Nak Badan Kekal Sihat Hidup Lama




Detox


Wajib detox Kalau nak badan Kekal sihat hidup lama . Dah tiba masanya untuk anda merancang untuk DETOKS. Jom baca wajib detox. 10 TANDA MENGAPA ANDA PERLU LAKUKAN DETOX DENGAN SEGERA.

Kenapa Kita Wajib Detox ?


Detox


Proses pembuangan & penyingkiran racun atau toksin dalam badan. KENAPA KITA PERLU DETOX?


Banyak program detox fokus pada usus sahaja. Tapi, sebenarnya hati menjalankan 70% keberkesanan detox. 

Bukn perut semata2 ya.. Bila kita detox dengan cara yg betul proses penurunan berat badan.. Percaya atau x dgn proses detok yg berkesan.. ada yg boleh kurus sehingga 6.5kg dlm 7 hari!!! APAKAH ORGAN DETOX?

1. Hati
2. Usus
3. Limfa
4. Kolon
5. Paru-paru
6. Buah pinggang
7. Kulit

10 Tanda Wajib Detox

1. SEMBELIT

Setiap orang perlu membuang sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Bagi memastikan bahan buangan pepejal dan cecair bertoksin tidak sepatutnya disimpan terlalu lama dalam badan kerana ianya mengundang kepada pelbagai masalah kesihatan seperti kanser kolon, batu karang dan batu hempedu.

2. KEMBUNG PERUT

Usus yang tidak bersih dan penuh toksin akan menyebabkan angin terperangkap di dalamnya dan menyebabkan perut menjadi kembung dan tidak selesa.

3. PERUT BUNCIT

Najis yang terkumpul lama di dalam usus akan mengeras dan menjadi tempat angin berkumpul. Ini menyebabkan perut kelihatan boroi walaupun berat badan masih normal.

4. SAKIT KEPALA

Badan yang penuh toksin akan menyebabkan anda mengalami sakit kepala yang berulang-ulang, malah boleh menyerang anda setiap hari. Hal ini disebakan peredaran darah ke seluruh tubuh yang tidak mengalir dengan lancar.

5. LETIH & LESU

Toksin yang terkumpul dalam badan seumpama racun yang mencuri tenaga di dalam badan, menyebabkan kita lesu dan tidak bermaya sepanjang hari.

6. MULUT BERBAU

Usus yang kotor dan tidak bersih secara kerap akan menyebabkan mulut berbau busuk dan menimbulkan ketidakselesaan kepada orang lain di sekeliling.

7. KULIT KUSAM

Jika masalah kulit seperti jerawat dan kulit kusam seperti jerawat dan kulit kusam anda berpanjangan, cuba ambil langkah untuk DETOKS bagi membersihkan toksin yang berkumpul di dalam badan terlebih dahulu.

8. KEMARUK MAKAN

Apabila toksin penuh di dalam badan, ia akan menyerap segala nutrien yang anda ambil daripada makanan dan ini akan menyebabkan keinginan makan anda meruap-ruap terutama terhadap makanan yang manis dan bergula.

9. BERAT BADAN BERLEBIHAN

Jika anda dapati berat badan anda melebihi berat badan yang ideal seperti paras GEMUK atau OBESITI, jangan berlengah lagi untuk melakukan DETOKS dengan segera,

Jika anda memandang remeh ianya bakal mengundang kepada masalah DIABETES, DARAH TINGGI, SAKIT JANTUNG dan lain-lain lagi. DETOKS segera dan amalkan pemakanan dan gaya hidup yang sihat dan merancanglah untuk menurunkan berat badan dengan segera.

10. KURANG BERAT BADAN

Selain obesiti dan kegemukkan, berat badan yang di bawah berat badan ideal juga memberikan petanda bahawa tubuh anda telah menyimpan dan memelihara toksin.

Tambahan pula jika keinginan makan yang meningkat tetapi berat badan tidak juga naik Hal ini kerana toksin tersebut telah menyerap segala nutrien dalam badan anda. Dan golongan ini juga tidak terlepas daripada masalah kesihatan yang kronik seperti TEKANAN DARAH RENDAH, dan wajib detox.

Orang Dulu Dulu Pun Amalkan DETOX

Org2 tua dulu klu ada masalah keracunan atau silap mkn atau kena campak mereka segera minum air kelapa.. Di citekn oleh Dr Ahmad dr Bangi bapa sdranye yg tinggal d Kelantan setiap hari minum air kelapa fresh slps balik dari kebun..dia sihat dan umur beliau menjangkau 100 thn masih aktif bkebun.

Di kabarkn jga Prof Ungku Aziz mgamalkn sebiji betik setiap pagi..kite arif yg dia hidup aktif sihat hingga hari ni wpun umur dah melebihi 80 thn. Amalam memakan ulam2 dari tumbuhan spt chemumak,chekor,tenggek burung,kacang botol,timun,pucuk putat dan gajus dll menjadi amalan harian yg detox secara semulajadi.

Kite jga lihat mereka yg byk mgamalkn sayur dlm diet spt penduduk Afrika penyakit kronik spt diabetes dan darah tinggi amat jarang berlaku. Dewasa ni diet kite tak cukup serat..mkn sayur sekadar penghias je..sepotong timun.Mkn buah sekadar cuci mulut.

Kite tak ikut saranan Al Ghazali 

agar mkn sayur dan buah sblm mkn berat..amaln mkn salad sblm mkn berat di amalkn oleh masyarakat Eropah. 

Syarat nk dpt kesan optima dari detox adalah kite mesti amalkn setiap hari..bkn sekali sekala je..jadikn sayur dan buah2an sbg menu wajib.

Olehkerna kite terlalu sibuk dan susah nk dptkn bekalan sayuran dan buah2an yg kualiti tinggi apakata kite telan bberapa products smulajadi yg di rumus khas utk detox..sume products ni dah di uji selamat serta effektif.

Utk detok usus kite amik je 4-6 bj herb lax sblm tido


Detox


Kalau suka mkn di luar dan tido lewat kite mesti detox hati kite dgn DTX. Bg yg ada masalah angin dan usus serta byk toxin dlm badan kena tambah Alfafa dan papermint ginger plus. Sebenarnye mgamalkn supplement smulajadi adalah satu cara moden dlm mghadapi realiti moden hari ni..

Modern Solutions to modern problems. Wpun sya mkn byk sayur dan buah2an sya masih amalkn set detox bg mjamin sel2 dan organ sya sentiasa dlm keadaan sihat serta di lindungi penyakit kronik.

Anda bagaimana? Jom jdkn amalan detox sbg routin harian. “The Best of HEALTH is really yours to CHOOSE”

Pengedar shaklee aktif

Atasi Masalah Back Pain Dengan Detox Shaklee ?

MEI 2016 (MUSIM KEDUA) TESTIMONI 16: HAIRUS IZMAN [ BERAT BADAN TURUN SEBANYAK 5.9KG SELEPAS AMALKAN SET DETOKS SHAKLEE ] . Saya Hairus. Saya ada masalah backpain yang agak teruk. Pada tahun 2011, saya mengalami sakit yang paling dasyat hingga saya tak boleh berdiri dan telah menjalani surgery untuk masalah backpain saya ni. Doktor nasihatkan saya untuk buat fisio dan juga turunkan berat badan.

Berat Badan Terukkan Keadaan

Akhir-akhir ini saya telah mengalami masalah backpain lagi disebabkan berat badan yang semakin meningkat. Sakit sehingga saya rasa seperti mahu terduduk. Melihatkan ini, isteri saya cadangkan saya untuk turunkan berat badan. Berat saya untuk beberapa tahun kebelakangan ini tidak pernah kurang dari 85kg.

Buat Detox  Shaklee

Isteri saya sarankan saya untuk buat Detox Shaklee dulu untuk singkirkan toksin supaya proses penurunan berat badan lebih lancar. Setelah melihat Mealplan, saya bersetuju untuk buat Detox Shaklee untuk 7 hari ini. Isteri menyediakan menu mengikut plan dan saya ambil Set Vitamin Detox Shaklee seperti yang disarankan oleh pakar nutrisi Shaklee.

Alhamdulillah ada penurunan berat badan sebanyak 5.9kg. Saya gembira kerana sudah lama berat badan saya tak turun. InsyaAllah saya akan maintain ikut Mealplan hari ke 7 untuk turunkan lebih banyak berat badan.

Saya harap dengan penurunan berat badan ini dapat mengurangkan masalah backpain saya ni.

 Jom Detox bersama saya.

Jom contact saya sekarang!


Pengedar shaklee seluruh malaysia



Jue menyediakan khidmat untuk COD Shaklee bagi di Wilayah Persekutuan Labuan atau anda boleh ‘self-collect‘ terus produk Shaklee daripada rumah saya (Pengedar Shaklee Labuan)

Untuk di luar kawasan ini, usah risau. Jue boleh pos terus ke alamat anda.


Saya juga aktif di media sosial lain :


Facebook Page : JU SHAKLEE - SAFE.PROVEN


Instgram : @jumilah1988



#NextlevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#pengedarshakleelabuan

#teamleadership 

#VivixShaklee

#ResVShaklee

#HeartStrongLiveLong

#ShakleeHeartSolutions

#ResVvix

#Powerofpolyphenols

#pengedaraktifshaklee


Comments