Mengapa perlu B Complex untuk kurus?

 

B complex


Adakah anda mendapat bekalan vitamin B yang mencukupi? 


Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah ubat preskripsi boleh mengurangkan bekalan vitamin B anda. 


Oleh yang demikian, vitamin B perlu dititik beratkan sebagai komponen asas dalam sesebuah diet yang seimbang. Dalam entry saya akan terangkan mengapa  perlu B complex Untuk kurus



KITA PERLU B COMPLEX UNTUK KURUS 

Sebab kesan utama  B complex amat membantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protien kepada tenaga .


Kerana komponen B1 penting untuk pecahkan karbohaidrat dan membantu menukarkan glukosl (gula ringkas) dan karbohaidrat kepada tenaga.


 Fungsi utama B-Complex adalah menukarkan makanan kepada tenaga. Pengambilan air sangat penting untuk membantu proses berjalan dengan lebih lancar.”


Sebab itu jika kekurangan vitamin B1 untuk akan menyebabkan glukos dan karbohaidrat hanya tersimpan dalam badan. 


Apabila a berterusan, ia akan menjadi salah satu punca berat badan bertambah, kegemukkan dan hilang bentuk tubuh badan yang asal.


Begitu juga komponen Biotin sangat penting dan diperlukan untuk penukaran glikogen (tenaga yang tersimpan ) kepada glukos (gula dalam darah).


B complex juga sangat membantu kepada ibu menyusu aktif sepanjang hari, mood yang baik, dapat mengawal stress dan a jua perlu dan penting untuk keperluan bayi yang membesar.


Maka jika anda ibu yang menyusu dan risau berat akan naik tidak turun2, amalkan makan vitamin B complex dengan konsisten selain pengambilan Lecithin dan Omega yang memang bagus untuk membakar lemak .



Vitamin b



Setiap kumpulan B ini mempunyai fungsi yang tertentu. Bila diambil lengkap 8 kumpulan ini, akan saling melengkapkan keperluan B dalam tubuh kita.



Vitamin



Mengapa sebenarnya orang kata vitamin B itu menggemukkan ya?


Selalu saya dengar ramai yang mengadu "Saya tak boleh makan b complex nanti cepat lapar dan rasa selera makan menjadi- jadi".


Betul ke vitamin B menggemukkan ? 

Memang ada sesetengah individu yang makan B Complex akan rasa cepat lapar. Bila cepat lapar kita akan rasa nak makan, makan, dan makan. Kita intend to eat more and more. Bila asyik makan je lama-lama pun jadi gemuk.

Tapi ada juga yang kuat makan tapi badan tak naik kan? Kenapa pulak ya? 

Ini disebabkan kadar metabolisme yang tinggi dalam badan akan membantu mencernakan lemak dan karbohidrat kepada tenaga dan tidak akan disimpan dalam badan.

Hakikat nya berat badan kita meningkat/ bertambah apabila banyak karbohaidrat. 


lemak dan gula yang diambil hanya disimpan di dalam badan dan tidak digunakan.


la berpunca dari kurangnya B complex dalam badan yang berfungsi sebagai spark plug untuk membakar glukos/ karbohaidrat kepada tenaga.


Bagi saya jika cukup vitamin B dalam badan, insyaALLAH penukaran glukos kepada tenaga dapat berjalan dengan lancar dan tidak hanya disimpan di dalam tubuh semata-mata.


KEISTEMEWAAN VITAMIN B SHAKLEE 


Asid Folik, salah satu vitamin B kritikal dan tidak mudah diserap. Maka, Shaklee membangunkan sistem penyerapan bioaktif berpaten yang menjadikan nutrien ini lebih mudah diserap untuk menyokong penyerapan. 

Teknologi berpaten ini adalah milik eksklusif Shaklee.




Jadi, bagi anda yang sudah tahu tentang kepentingan dan sesiapa saja yang memerlukan vitamin B Shahklee terutamanya, tidak perlu ragu-ragu lagi untuk mengamalkan dalam diet harian anda .Jom dapat sekarang .



Vitamin



Jemput follow media sosial jue di bawah 😍 

FB PERSONAL : JUMILAH IBRAHIM

FB PAGE Ju-Shaklee

INSTAGRAM  : Jumilah1988


#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#pengedarshakleelabuan

#pengedarshakleeaktif 


PENAFIAN : 


Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf. Jika anda sedang menjalani rawatan perubatan, mengandung atau menyusukan bayi, sila berunding dengan doktor anda sebelum menggunakan sebarang suplemen.

Comments