Vitamin Terbaik Untuk Wanita 30an Baru Boleh Kekal Sihat Di Usia Matang!


Vitamin untuk wanita


Bagaimana untuk mengetahui apakah antara vitamin  terbaik untuk wanita 30an? Bagi kaum Hawa yang sudah lanjut usia dan hampir masuk separuh abad usia, pasti akan mula cari dan beli vitamin untuk wanita 30an agar tubuh badan kekal sihat lagi kuat.

Ini bertujuan agar mereka dapat lebih bersedia dan bersiap untuk memasuki usia yang akan jadi punca tubuh badan wanita lebih lemah berbanding ketika usia sebelumnya. Jom terus baca artikel ini untuk mengetahui jawapannya!


Persediaan untuk ke era 40an!


Tubuh badan individu itu ibarat sebuah jentera atau mesin dengan sistem serta fungsi yang akan mula merosot dan merudum prestasinya seiring dengan perjalanan waktu.

Bagi wanita yang sedang di dalam era 30-an, wajar siap siaga dengan lebih awal lagi sebelum masuk era 40-an agar tubuh badan kalian dapat mengadaptasi perubahan dengan baik.

Ini kerana di usia 40-an, tubuh badan wanita itu akan sangat hampir atau telah masuk di dalam kategori perimenopausesuatu tempoh sebelum terjadi kondisi menopause.

Maka mungkin akan berlaku banyak perubahan pada aspek fizikal dan mental wanita. Perkara yang anda mudah dan cepat lakukan sebelum ini, akan mula sukar dan lambat.

Dalam usaha untuk mengelak dan mencegah ia daripada jadi lebih teruk, kena ambil vitamin untuk wanita 40an!


Pemakanan masih lagi aspek paling penting!


Jangan pula salah faham ya, kami tidak kata bahawa suplemen adalah satu-satunya usaha yang anda perlu praktikkan kerana pemakanan masih lagi aspek yang paling penting.

Tiada suplemen terbaik untuk wanita 40an yang mampu ganti apa yang dibawa oleh makanan dan minuman. Oleh itu, wanita masih perlu untuk mengamalkan diet pemakanan yang sihat dan seimbang.


Vitamin untuk wanita


Ini kerana di usia perimenopause, hormon-hormon seperti estrogen dan progesteron akan mula merosot dan menjejaskan tubuh badan. Nutrien adalah kunci di dalam hal ini.

 

Apa yang anda perlu buat adalah jangan abaikan nutrien-nutrien penting seperti protein, karbohidrat dan lain-lain agar tenaga dalam tubuh badan anda dapat kekal di usia lanjut.

 

Di samping makanan dan minuman, wanita juga tidak boleh abaikan senaman untuk kekal sihat ya!



“Faktor ketidakseimbangan hormon, kekurangan vitamin D dalam badan, diet serta gaya hidup tidak sihat dan perubahan bentuk badan adalah antara sebab kenapa wanita yang berusia 30an dan keatas memerlukan TAMBAHAN VITAMIN. Vitamin bukanlah ubat yang dapat kita lihat dalam jangkamasa yang pendek. Vitamin mampu membantu dapatkan nutrien tambahan bagi memenuhi keperluan tubuh untuk jangkamasa panjang.”


 

Apa vitamin terbaik untuk wanita 30an Dan keatas?


Vitamin untuk dalaman dan luaran wanita ini wajar dijadikan keutamaan buat anda:



1.GLA Shaklee


Ia adalah kombinasi minyak borage yang mengandungi Asid Gamma Linolenik (GLA), Asid Linolek (LA), vitamin E dan minyak bunga matahari.

Hormon mulai tidak seimbang apabila usia masuk 40an. Pada masa ini, pengeluaran hormon estrogen semakin berkurangan dan gejala pra-menopaus akan muncul. Akibat dari ketidakstabilan horman, hidup wanita boleh jadi hura-hara. Perasan cepat marah, kurang selera makan, selalu rasa cemas, insomnia sering melanda wanita 40an keatas.

Minyak borage ini merupakan sumber Asid Gamma Linolenik (GLA) yang membantu keseimbangan hormon tubuh, mengurangkan simptom PMS, mengurangkan pengumpulan darah yang menyebabkan kekejangan serta membantu mengendalikan hormon-horman seksual estrogen dan testosteron.

Setiap kapsul mengandungi 300 mg GLA iaitu dua kali ganda GLA dalam EPO serta tiga kali lebih berkesan daripada EPO.


Vitamin terbaik untuk wanita


2. Omega Guard Shaklee


Bila usia sudah menginjak 40an ini, sebagai wanita kita perlu berjinak dengan minyak ikan. Ia berfungsi membantu wanita;

  • mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS,
  • membantu jadikan kulit licin dan kemerah-merahan
  • memelihara sendi-sendi
  • mencegah insomnia
  • membantu megurangkan tekanan.
  • menguatkan daya ingatan

Satu hidangan Omega Guard membekalkan 990 mg asid lemak omega-3, EPA dan DHA



Pengedar sah shaklee

3. OsteNutrix Shaklee


Wanita akan memerlukan lebih kalsium apabila masuk usia 40an kerana kadar laktosa kian menurun apabila usia semakin meningkat. Proses pereputan tulang berlaku lebih cepat apabila usia menginjak 30an lagi. Dengan ambil kalsium, risiko masalah tulang seperti osteoporosis mungkin akan jadi lebih rendah.

Keistimewaan OsteNutrix ini adalah ianya bukan sekadar kalsum sahaja tetapi lengkap bersama magnesium, vitamin D, baron, zinc kuprum dan vitamin K.

Wanita berusia 40an dan keatas memerlukan 800 – 1,000 mg kalsium setiap hari iaitu sekurang-kurangnya 2 gelas susu sehari. Bagi bukan pengemar susu, OsteNutrix menjadi penyelamat anda untuk membantu memelihara kalsium di dalam tubuh.


Pengedar sah shaklee


4. ESP (Energizing Soy Protein)


“Tua sebelum tiba masanya”. Umur baru 30an atau awal 40an tetapi nampak macam sudah berusia. Salah satu penyebabnya ialah kehilangan protein di dalam badan.

Kenapa kita perlukan protein? Badan kita memerlukan protein untuk membina struktur asas tubuh iaitu otot, organ, kalenjar, tulang dan gigi. Protein juga adalah komponen utama kepada hormon manusia.

Asid Amino ialah unit asas protein. Protein bertujuan untuk membina sel, memperbaiki tisu, pembinaan enzim, antibodi dan hemoglobin serta membekalkan tenaga.

Apa akan jadi bila kita kurang protein?

  • kulit wajah kusam tidak bermaya
  • badan kurang tenaga dan rasa lemah
  • perut buncit akibat pengumpulan bendalir tisu
  • rambut rosak, nipis, bercabang dan akhirnya botak
  • kuku yang cepat patah.

Pengedar sah shaklee


5. Vitamin C

Vitamin ini penting untuk sistem imun, penghasilan kolagen, penyembuhan luka, penyerapan zat besi, selain juga bagus untuk peningkatan hormon yang penting untuk wanita.

Disebabkan sifatnya yang antioksidan, maka ia mempunyai kebolehan untuk menghalang molekul jahat atau radikal bebas daripada merosakkan tisu-tisu di dalam tubuh badan.


Vitamin


6. Multivitamin 

 Umur dah lebih 30 ni dengan kerja dan rutin harian hidup kita pastinya agak sukar untuk dapat vitamin dan mineral cukup dari makanan harian.

Macam Jue sendiri juga tak lengkap nak cukup semua nutrisi dalam makanan harian. Jadi, Jue tambah dengan makan multivitamin Vitalize Shaklee . Dalam dia ada 25 vitamin dan mineral penting untuk fungsi badan. 


Vitamin


Ok ada banyak pilihan vitamin  untuk wanita. Boleh ambil ikut keperluan dan masalah masing-masing. Berminat nak tau suplemen apa yang sesuai boleh hubungi Jue terus. Nantii Jue guide mana yang sesuai. klik untuk pautan segera whatsapp.



Nak Cod

Jue menyediakan khidmat untuk COD Shaklee bagi di Wilayah Persekutuan Labuan atau anda boleh ‘self-collect‘ terus produk Shaklee daripada rumah saya (Pengedar Shaklee Labuan)

Untuk di luar kawasan ini, usah risau. Jue boleh pos terus ke alamat anda.


Cod shakleeCod shaklee


Saya juga aktif di media sosial lain :


Facebook Page : JU SHAKLEE - SAFE.PROVEN


Instgram : @jumilah1988



#NextlevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#pengedarshakleelabuan

#teamleadership 

#VivixShaklee

#ResVShaklee



PENAFIAN : 


Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf. Jika anda sedang menjalani rawatan perubatan, mengandung atau menyusukan bayi, sila berunding dengan doktor anda sebelum menggunakan sebarang suplemen.

Comments